07‏/05‏/2008

workaholic


انا ادمنت

ادمنت اني اكون حد بيشتغل مش زعلانة و لا كرهانة اني workaholic

بالعكس كان بايدي و من ايدي

بهرب مني و من افكاري بالشغل

ببعد عن حرماني بالغشل

بحس اني بني ادمة بالشغل

الشغل دواي work is the greatest medication

ادمنت اني محسش بكياني غير و انا بشتغل

لما بروح و اقعد من غير شغل بحس اني بختنق

بحس اني بليدة و مليش لزمة

كئيبة و مش قادرة استمتع بحاجة

باختصار الشغل بيريحني من كل هم و غم وزعل

لكن اللي مضايقني اني مليش حياة غير و اان بشتغل

علاقاتي من ضداقات قطعتها

علاقاتي العائلية قطعتها

حتى عاداتي الرياضية

بطلتها !!!

و انا workaholic

حد عنده علاج؟

هناك 4 تعليقات:

غير معرف يقول...

الهروب مش حل..

حلك انك تواجهي الأسباب اللي هربتي منها بانخراطك في الشغل للدرجة دي

غير معرف يقول...

جميل انك تلاقى نفسك فى شغلك
بس الشغل مش اهم من علاقتك باهلك وعائلتك
الرسول عليه الصلاة والسلام قال خيركم خيركم لاهله وانا خيركم لاهلى
حاولى توطدى علاقتك باهلك وعائلتك وان شاء الله دا مش هيكون على حساب الشغل
عليكى بصلة الرحم
لو حسيتى بيها هتلاقى نفسك وتقربى منها اكتر
وربنا يوفقك

غير معرف يقول...

الحياة عاوزة توازن صح :)

غير معرف يقول...

مش قادرة مكنش كدة

الاسبوع لي فات كان في اجازة 3 ايام لكل المملكة

انا بقى كان ممكن ارفض انزل الشغل و اقعد استرخي و استمخ و اشوف صحابي و اهلي

انا بقى تبرعت اني انزل الشغل !!!!!


حدعنده علاج